B2B MARKETING, ANEB JAK ZÍSKAT NOVÉ FIREMNÍ ZÁKAZNÍKY 

"Pokud se touto myšlenkou budete zabývat více než Vaše konkurence, zvítězíte."

Karel Maroušek, M.Sc., MBA
marketingový specialista



Na této stránce poskytuji přehlednou metodiku pro získávání nových B2B zákazníků. Podnikatele se zájmem o moderní B2B marketing se snažím bezplatně inspirovat k vlastní iniciativě v oblasti péče o zákazníky, zejména o ty potenciální. 

Pokud jste na tuto stránku zavítali v důsledku současné krize a zhoršení hospodářských výsledků Vaší firmy, použijte prosím tlačítko níže, pomohu Vám okamžitě nastavit efektivní procesy v oblasti B2B marketingu



VÁŠ PRVNÍ KROK K ZÍSKÁVÁNÍ NOVÝCH ZÁKAZNÍKŮ

Bezplatný online seminář "mikro-audit analytiky a reklamních účtů" proběhne 12.3.2021 od 9.00 do 9.45

Ukáži Vám, jaké nástroje je nezbytné mít aktivní, nastavené a propojené. Také si se mnou ověříte vlastnictví admin práv Vašich nástrojů. Dokud nemáte nástroje a vládu nad nimi, nemůžete mít "TO světle modré v obrázku", tedy zvýšení poptávek při stejných investicích do reklamy.

METODIKA SOUSTAVNÉHO ZÍSKÁVÁNÍ NOVÝCH ZÁKAZNÍKŮ

Navrhuji Vám tuto sadu základních směrů, které byste měli prozkoumat. Nemusí být všechny vhodné právě pro Vás. Zjistěte si více o tématech, která Vás zajímají.


ODHODLÁNÍ, VYTRVALOST 

Musíte se rozhodnout. A na úkor svých ostatních aktivit a investic přesměrovat podstatnou část své pozornosti na marketing. Napořád. Nejlepší je rovnou se rozhodnout, že marketing bude Vás nový internetový koníček. Velmi výdělečný koníček.

PŘESNÉ MĚŘENÍ

O investici času a peněz musíte rozhodovat na základě aktuálních a relevantních dat. Měřící a analytické nástroje Vám taková data dodají. Přesná data. Zejména o  aktuální B2B poptávce na internetu. Stačí se naučit tato data číst. 

PŘESNÉ CÍLENÍ

Facebook a Linkedin umožňují cílit na průnik množin. FB na průnik množit zájmů a demografie, LI na průnik množin dovedností a funkcí či firem. Pro B2B obě sociální sítě umožňují cílit reklamu na průnik zájmů a dovedností v cílové skupině CxO. 

POCHOPENÍ PRINCIPŮ

Principy e-marketingu se trochu liší od toho klasického. Máte například nějakou službu. A nějak jste jí pojmenovali. Důležité ale je, jak si jí pojmenoval Váš potenciální zákazník. Jak jí vyhledává v prohlížeči. 

NAPŘÍČ INTERNETEM

Vaše nová marketingová strategie musí pracovat se všemi dostupnými platformami, nebo alespoň s většinou - Google, Seznam, Facebook, Instagram, YouTube, Linkedin, Pinterest, e-mailing, aplikace, diskusní fóra.

ZNAČKA A PR

Doporučuji věnovat 10% Vašeho marketingového rozpočtu do budování značky. A 10% času, který věnujete marketingu investovat do tvorby článků a videí. Reklama na článek stojí zlomek ceny produktové reklamy.

REFERENČNÍ PŘÍKLADY

Nabídněte nejlepším zákazníkům slevu nebo službu zdarma za souhlas s používáním reference. Nic nefunguje lépe než spokojený zákazník a úspěchy, kterých jste u něho dosáhli.

VÝČET VÝHOD

Chybou je popisování produktu nebo služby. Říkám tomu "ego-marketing". Mnohem lépe funguje, kdy popíšete výhody a přínosy. Chcete naplnit zákazníkovy potřeby, ne ho vzdělat.

DISTRIBUTOŘI

Příklad: Prodáváte cokoliv, co potřebuje montáž? Šikula instalující v pondělí kamery může v úterý montovat třeba Vaše bezpečnostní žaluzie. A poslat nabídky všem svým klientům.

E-MAILY

Na své stránky umístěte něco zdarma, respektive výměnou za email. Viz níže. "Kvartálník" je perfektní newsletter, který tvoříte pouze 4x ročně a zároveň nevytváří pocit spamu. 

GUERILLA MARKETING

Marketingová guerilla je obsáhlé a úžasné téma, ale pro začátek vězte, že nejsilnějším guerillovým nástrojem jste Vy. Osobně. Je to Vaše vize, Vaše produkty či služby, Vaše tvář, Váš byznys.

SEGMENTOVÁ KOUNIKACE

Do svého webu vetkněte konverzní prvky (stažení produktového PDF, přehrání videa), které měřte. Následnou komunikaci přizpůsobte segmentům dle plnění cílů.

E-mailové poradenství  "JAK ZÍSKAT NOVÉ ZÁKAZNÍKY" 


Jednou za měsíc posílám svým klientům email s několika marketingovými radami. Často přiložím i nějaký nový postřeh z aktuálně realizovaného projektu nebo domácí úkol.

V únoru jsem posílal email na téma Mikro-audit měřících, analytických a reklamních nástrojů.
S pomocí tohoto emailu můžete zjistit, zda jste připraveni vydat se cestou
efektivního marketingu a reklamy.

Lednový email si můžete otevřít zde:


V březnovém newsletteru se můžete těšit na možnosti přesně cílené reklamy na Linkedin.

Věděli jste, že můžete reklamu na Linkedin cílit mj. na konkrétní pozice v konkrétních firmách? A omezit ji pouze na příjemce, kteří splňují konkrétní kritéria? Tímto způsobem jsem například jednomu ze svých zákazníků domluvil schůzky s architekty z největších architektonických studií v ČR. V reklamě jsem jim nabídl adresy veřejně přístupných referencí (ozelenění komerčních budov) a vyzval je "Pojďme spolu vyhrávat důležitá výběrová řízení". A oni klikali a registrovali se na webinář.
A pak si je přebral obchodní tým.

K odběru newsletteru se můžete přihlásit zde:

Emaily budete dostávat jednou měsíčně s předmětem Karel Maroušek - jak to vidím já



Bezplatné semináře  "JAK ZÍSKAT NOVÉ ZÁKAZNÍKY" 


Stačí se pohodlně posadit a dát si se mnou svou páteční ranní online kávu. Během půl hodiny Vás provedu aktivitami, které potřebujete nutně znát, pokud chcete být efektivní v získávání nových klientů. 

Akvizice zákazníků na Facebook 
19.3.2021  9.00 - 9.30

 - Stanete se specialistou na přesné cílení reklam na Facebook. 

- Pro některé z Vás nastavím reklamy v přímém přenosu.

Akvizice zákazníků na Linkedin
26.3.2021  9.00 - 9.30

 - Stanete se specialistou na přesné cílení reklam na Linkedin.

- Pro některé z Vás nastavím reklamy v přímém přenosu.

Akvizice zákazníků na Google
2.4.2021  9.00 - 9.30

 - Stanete se specialistou na přesné cílení reklam na Google.

- Pro některé z Vás nastavím reklamy v přímém přenosu.

REZERVACE ÚČASTI NA SEMINÁŘI

Zarezervujte si svou účast včas. Rezervaci Vám potvrdím e-mailem.

JAK ZÍSKÁVÁM NOVÉ ZÁKAZNÍKY PRO SVÉ KLIENTY?

Zkušenosti z globálních korporací přenáším do marketingových strategií malých firem. A naopak. Za posledních 5 let jsem vypracoval a uvedl v život více než 30 marketingových strategií s dvěma základními nosnými pilíři:

Jak získat nové zákazníky?
Jak přesvědčit stávající zákazníky aby utráceli ještě více?

Mé strategie jsou vždy komplexní, využívám kompletní marketingový mix a všechny dostupné akviziční a komunikační kanály. Po první experimentální kampaní její výsledky měřím a analyzuji. Následně vyberu nejvhodnější koncept dlouhodobé a funkční marketingové a akviziční strategie.

Ale zejména - Naslouchám potřebám potenciálních zákazníků a nacházím rovnováhu mezi jejich zájmy a zájmy Vaší firmy.


DÁREK PRO VÁS - POKUD JSTE DOČETL/A AŽ SEM

V marketingových strategiích pro své zákazníky vždy používám
 Automatický a konverzní lead-generátor, umístěný mimo viditelnou strukturu standardního webu. 

Vyzkoušejte si krok po kroku, jak by tato metodika zafungovala právě na Vás a zda by v této nebo podobné struktuře zafungovala na Vaše potenciální zákazníky. 

REZERVACE BEZPLATNÉ KONZULTACE PO TELEFONU

Úvodní telefonická konzultace často trvá i hodinu. Pokud máte chuť a čas si pořádně popovídat o Vašich podnikatelských záměrech a způsobech jak je zrealizovat pomocí e-marketingu, rezervujte si prosím vhodný čas pro tento rozhovor. Nebo mi rovnou zavolejte a domluvíme se osobně
+420 734 490 779