JAK ZVÝŠIT PRODEJ ESHOPU?

"Na této stránce jsem pro Vás připravil metodiku, která Vašemu e-shopu přivede nové zákazníky a ty současné přesvědčí, aby utráceli více."

Karel Maroušek, M.Sc., MBA
Specialista online marketingu


VÝBĚR Z MÝCH REFERENCÍ PRO VAŠI INSPIRACI


SEO OPTIMALIZACE

Nalezl jsem obrovský potenciál v organickém vyhledávání. Po provedení úprav popisných údajů a strukturovaných dat došlo ke skokovému a trvalému zvýšení návštěvnosti eshopu. Vyškolil jsem tým Crussis na tuto novou metodiku.

KOMUNITKNÍ MARKETING

Síla Freeride spočívá v silné komunitě fanoušků, která ovšem nebyla naplno využívána. Projektem na Hithit a jeho online podporou jsme komunitu aktivovali. Vybrali jsme peníze na tvorbu SNB filmu a zároveň upevnili věrnost členů klubu.

AKVIZICE ZÁKAZNÍKŮ

Pro nový eshop s ručně vyráběnými hračkami pro domácí mazlíčky jsem připravil (a realizuji) komplexní Start-up strategii zaměřenou v úvodní fázi primárně na získávání nových zákazníků a zvyšování povědomí o značce.

INFLUENCE MARKETING NA SÍTÍCH

Na sociálních sítích jsem velmi účinně využil známou tvář pro propagaci e-shopu a jeho sortimentu. Kampaň jsem zaměřil jak na získávání nových zákazníků tak i na oslovení těch stávajících pro uskutečnění dalších nákupů na eshopu.

STAVBA ESHOPU

Postavil jsem zákazníkovi nový eshop pro prodej dlaždiček. Kromě tvorby eshopu s komplikovaným sortimentem (mnoho měrných jednotek a množství pro objednání) je projekt vybaven silnou analytikou pro měření efektu reklam.

ONLINE REKLAMA B2B

B2B eshop - portál jsem ve spolupráci s interním týmem zákazníka rozšířil o detailně propracovaný systém online reklamy pro lead-gen nových distributorů a představování novinek těm stávajícím.


... a mnoho dalších ...


EFEKTIVNÍ METODIKA PRO ZVÝŠENÍ PRODEJE ESHOPU

Marketing jsem studoval na Nottingham Trent University v magisterském i postgraduálním studiu.
Již 20 let pomáhám malým firmám i korporacím. Používám metodiku, která funguje. 

PROPOJENÝ SYSTÉM

Váš eshop nikdy nebude vydělávat, dokud nebude propojen s měřícími, analytickými a reklamními nástroji. A se sociálními sítěmi. Vždy slyším "To máme". Jenže nemáte. Kde je Tag manager? Kde Search Console? Kde Merchant Center? 

NASTAVENÉ NÁSTROJE 

Aby celý systém fungoval správně, musí být všechny jeho části správně nastaveny. Musí získávat a předávat správná data. Něco Vám nastavila agentura, něco Vy sami, něco není nastaveno vůbec. A proto to nefunguje. Reklama pak stojí balík a efekt je malý.

FUNKČNÍ ANALYTIKA

Když začnete měřit, musíte data i správě vyhodnocovat. Každý pohyb na webu, každý klik, každý zájem o cokoliv. Musíte se ale neučit v těchto datech číst. A vyhodnocovat je. A byznys rozhodnutí už dělat jen na základě relevantních údajů

MĚŘENÍ POTENCIÁLU

Naučte se pracovat s nástroji pro analýzu klíčových slov, odhalíte jejich sílu i aktivity konkurence. Analýzou potenciálu v organickém vyhledávání  naleznete cesty jak získat nové zákazníky zdarma. Proveďte i porovnání popisných údajů svých a konkurenčních.

PŘESNÉ CÍLENÍ

Online reklama umožňuje cílit na přesný průnik množin zájmů, profesí, firem, demografických a geografických údajů, oborů studia, atd. Každý vyhledávač a sociální síť má svá specifika možností cílení. Ovládněte to, udělejte si z přesného cílení koníček.

VÝČET VÝHOD

Chybou je popisování produktu nebo služby. Říkám tomu "ego-marketing". Mnohem lépe funguje, kdy popíšete výhody a přínosy. Chcete naplnit zákazníkovy potřeby, ne ho vzdělat. Popište, co mu to přinese, jak mu to zlepší život. Inspirujte ho k nákupu.

KONVERZNÍ ESHOP 

Nejdůležitější konverzí eshopu je samozřejmě nákup. Nabídnout musíte ale i menší konverze. Na dopadové stránce z reklamy musí být video k přehrání, dokument ke stažení, formulář k vyplnění, přihlášení do soutěže. A všechny tyto konverze musíte měřit.

SEGMENTACE DLE CÍLŮ

Návštěvníky svého eshopu musíte segmentovat dle splněných cílů - navštívil konkrétní produkt či kategorii, přehrál  video, stáhl dokument, vyplnil formulář, přihlásil se k soutěži. A s těmito segmenty následně pracovat jednotlivě. A chytře. 

PRÁCE SE SEGMENTY

Každý segment si zaslouží individuální přístup. Ať už se jedná o dynamický remarketing dle navštíveného produktu či kategorie, specifickou komunikaci se soutěžícími, reklama pro ty, co již viděli video, každé skupině věnujte specifickou péči.

PRINCIP POJMENOVÁNÍ

Principy e-marketingu se trochu liší od toho klasického. Máte například nějaký vlastní produkt. A nějak jste ho pojmenovali. Důležité ale je, jak si ho pojmenoval Váš potenciální zákazník. Jak ho vyhledává v prohlížeči. 

NAPŘÍČ INTERNETEM

Vaše nová marketingová strategie musí pracovat se všemi dostupnými platformami, nebo alespoň s většinou - Google, Seznam, blog, Facebook, Instagram, YouTube, Linkedin, Pinterest, e-mailing, aplikace, diskusní fóra. Čím více, tím lépe.

ZNAČKA A PR

Doporučuji věnovat 10% Vašeho marketingového rozpočtu značce. A 10% času, který věnujete marketingu investovat do tvorby článků/videí. Reklama na článek stojí zlomek ceny produktové reklamy. Tam, kde najdu informace, často i nakoupím.

REFERENČNÍ PŘÍKLADY

Nabídněte nejlepším zákazníkům (nebo celebritám z řad Vašich zákazníků) slevu nebo službu zdarma za souhlas s používáním reference. Nic nefunguje lépe než spokojený zákazník a úspěchy, kterých jste u něho dosáhli. A je jedno co prodáváte. 

E-MAILY

Na svůj eshop umístěte něco zdarma, respektive výměnou za email. "Kvartálník" je perfektní newsletter, který tvoříte pouze 4x ročně a zároveň nevytváří pocit spamu. Dobře funguje, když představíte témata minulého a příštího emailu. Automatizujte.

GUERILLA MARKETING

Marketingová guerilla je obsáhlé a úžasné téma, které stojí za prostudování, ale pro začátek vězte, že nejsilnějším guerillovým nástrojem jste Vy. Osobně. Je to Vaše vize, Váš byznys, Vaše tvář, Vaše doporučení, Vaše volba, Váš eshop. 

FOCUS GROUP - KVALITATIVNÍ VÝZKUM

Unibail Rodamco (dnes Westfield), vlastník mnoha obchodních center, mi zadal zajímavý projekt. Provést detailní audit věrnostních klubů jednotlivých obchodních center. 


Věrnostní kluby jsou má specialita. Mám rád akvizici a získávání nových zákazníků, ale opravdu rád mám retenční marketing. Tedy zajišťovat, aby současní zákazníci utráceli ještě více. A rádi. A ještě to sdíleli s vlastním doporučením. A aby přišli zas. 

Udělejte to jako já. Najděte skupinu různého věku, pohlaví, zájmů a stylu. Jedno ať mají společné - být cílovkou pro Váš eshop. Připravte jim formulář: Jak snadné je najít "dveře" do klubu? Jsou srozumitelně komunikovány výhody? Co by vytkli registraci? Dostali následně přehledné informace o členství a výhodách? Co se jim v celém procesu (ne)líbilo a co tam chybělo? Co by mělo největší vliv na jejich rozhodnutí registrovat se? A pak je posaďte do Zoomu a moderujte živou diskusi. Zvažte všechny jejich názory a připomínky.

DIGITÁLNÍ KLUBOVÉ KARTY

Nedávno jsem byl v IKEA CEE prezentovat možnosti digitálních karet pro peněženky mobilních telefonů. Hlavní výhodou digitálních karet je, že jsou dynamické. Obsah a forma se mohou měnit na základě nákupu, dosažení počtu bodů, aktuální akce, atd.

Představte si, že Vaši zákazníci mají Vaši kartu v telefonu. Ne drahou aplikaci, která vyžaduje neustálou údržbu a zabírá v telefonu místo. Digitální kartu, která slouží pro personalizovanou komunikaci. Můžete notifikovat. Můžete měnit vizuál karty na kartu "spediční" a zobrazovat stav zásilky. Můžete mít kartu soutěžní, sbírat body a čerpat je. Použití je mnoho. A tato karta má i zadní stranu - digitální rozcestník na web, sociální sítě či katalog. A API. A slušnou analytiku.

A NYNÍ VÍTEJTE VY NA MÉM ESHOPU

Má hodinová sazba je 950,- Kč za hodinu + DPH 21%

DOSTÁVEJTE DOBRÉ RADY EMAILEM

V minulém newsletteru jsem se věnoval základnímu kameni online marketingu. Efektivní a bezpečná práce s daty z internetu je základ, na kterém můžete následně stavět své online strategie. Ale jak tato data získat?
A jak v nich číst?

V příštím emailu Vám předdstavím možnosti přesného cílení reklam ve vyhledávačích a na sociálních sítích - průniky množit zájmů, dovedností, profesí, firem, oborů, demografie, geografie,.. A samozřejmě - jak měřit potenciál klíčových slov, stanovit správně cenu za klik a provést online benchmark s konkurencí. 

KDE NAJÍT NOVÉ ZÁKAZNÍKY?

Zúčastněte se mých bezplatných 30 minutových seminářů, na kterých Vám prakticky předvedu jak přesně zacílit Vaši reklamu na Vaši optimální cílovou skupinu. 

Ukážu Vám, jak si snadno ověříte potenciál klíčových slov pro reklamu ve vyhledávání, měsíční počet jejich vyhledávání a aktivity Vaší konkurence v reklamě s použitím těchto klíčových slov. 

Facebook umožňuje cílit reklamu na průnik množin zájmů a chování na této sociální síti. Samozřejmě v kombinaci s demografickými a geografickými údaji. Pojďme zde najít Vaše nové zákazníky.

Linkedin, stejně jako Facebook, umožňuje cílit reklamu na průnik množin. V tomto případě ale na průnik množit pracovních pozic, profesí, firem a jejich oborů a dovedností a vzdělání jejích uživatelů.